mandag, juni 29, 2009

Er der nogen derude

Jeg sidder og tænker er der mon nogen derude, som følger lidt med på denne blog ?

Jeg skriver ikke så tit, men det kan vel blive lidt mere med tiden. Når jeg læser med på andres blog, tænker jeg at det er bare med at sætte ord på hverdagen. Skrive lidt om hverdagens hændelser, sysler osv.

Jeg er praktikvejleder på en hjertemedcinsk afdeling og minder tit mine elever om at skrive log-bog, mon ikke dette med at skrive blog er lidt i den retning. Refleksion over hverdagens små og stor hændelser, tankerne der får frit løb og derefter sætte sig ned og skrive/sætte ord på.
Nogle elever vælger at skrive i dagbogsform, andre vil hellere beskrive en situation og reflektere over en del eller det hele. Tanken er lidt sjov - nogle har det svært med log-bog, andre finder det let.
Jeg husker tydeligt da jeg var under uddannelse, det var spændende at være reflekterende over en given situation. Den gang skrev vi opgaver, det var spændende og jeg blev helt "grebet" af emnet. Der var selvfølgelig også et vist pres, da opgaven skulle beståes.

Ingen kommentarer: