fredag, august 14, 2009

Henkogning

Jeg så en lille film med Camilla Plum

som lavede koncentreret tomat på glas i ovnen. Det skulle prøves af så nu står de der mine 2 glas. Det blev beskrevet som super lækkert og så må det prøves af, dog med lidt varriation.

Her er opskriften  på Tomat-Koncentrat:

Tomater (gerne flere slags) skæres i både alt efter størrelse, pakkes i glas (med skruelåg).

Tilsæt salt, peberkorn (jeg havde kun røde peberkorn) og friske krydderurter (jeg brugte tørrede).

Derefter hældes olivenolie over ca 1 dl, så det ud til i filmen.

Låget skrues på glasset og løsnes igen lidt.

Sættes i 110 grader ovn.

Koncentratet er færdigt når det bobler i glasset og indholdet er flydende.

Bruges til retter hvor der nomalt skal flåede tomater i eller som tilbehør

Glæder mig meget til at prøvesmage

Ingen kommentarer: