mandag, marts 19, 2012

Nyt - men mest af det gamle

I vores hjem er der både nyt og gammel, dog mest af det gamle ..........
Det er sjovt at blande lidt og det er ikke altid der skal så meget til for at det bliver godt.

 Det lille skab som bare skulle smides ud - det blev slebet og fik frisk hvid maling.

 Svigermors gamle bord, som ingen ville have - vi (Bent og jeg) syntes det var trist og tog det med hjem da huset skulle tømmes. Vi har ikke gjort noget ved det, da det jo er smukt som det er .......

Svigermors gamle sylteglas er kommet frem af gemmerne og er fyldt med fint gammelt sytråd, knapper og hæklegarn osv. fra hendes sybord.


Nøglerne er samlet fra loppemarked osv. og pynter nu på en lille knage på vores lille kontor.


Igen noget som skulle smides ud - tidligere har den sikkert hængt i et køkken med fint viskestykke over stangen - men jeg har sat den op i soveværelset og nu er det tørklæder, små tasker og halskæder der pynter.
Nu er den både til pynt og praktisk ........

 Blondekanten på gardinet er fra nogle gamle under-gardiner - nu er de syet på pyntegardinerne i soveværelset. Ved siden af står en gammel sengevarmer.



Det gamle testamente (revideret oversættelse af 1871) som ligger på denne kiste har været lærer E. Frederiksen fra Unnerup Skole. Den er skrevet med gotisk skrift og har så vidt jeg ved tilhørt noget familie på min farmors side. Jeg kan huske den fra min farmors hjem og det var altid meningen af jeg skulle have den gamle bibel. Som barn læste vi somme tider - men gotisk skrift er ikke så nemt :-)


Her et loppefund - væglampen har fået nye prismer og lampeskærme med blondebånd, samt en ny ledning. Blondebåndet fandt jeg i et supermarked og det blev viklet om det gamle stativ fra skærmen, syntes faktisk selv at det blev smukt.

Så i vores hjem er der mange gamle sager - dette er kun en brøkdel, men sjovt er det at bruge noget som er kasseret af andre. Det er jo ofte nogle få justeringer som skal til for at det bliver godt, hvis man altså syntes det er ens stil eller det bare er sjovt.

God dag til alle :-) 

Ingen kommentarer: