tirsdag, november 13, 2012

Negativ tid :)

 
Jeg er gået i gang med at scanne vores gamle negativer, som bare ligger gemt væk i en kasse - men nu skulle jeg prøve negativscanneren, som jeg købte for nogle år siden i netto til den rørende sum af 299 kr. Og jeg må indrømme det var godt givet ud.
 

Men hold nu op hvor er det sjovt at sidde og kigge de gamle foto igennem.........men det kommer til at tage tid, at lægge dem i mapper og album.
Det er heller ikke alle der er dato på - men der er heldigvis en rækkeølge, så lidt hjælp er der alligvel.
Vi fik vist ikke tage så mange foto de første år og da vores søn var lille, den gang havde vi kamera med filmrulle, det var unægteligt noget mere besværligt og kostede også at få fremkaldt. Det er da heldigvis blevet nemmere med digital kamera, men til gængæld få vi i dag ikke fremkaldt så mange billeder som tidligere.
 
 
Men nu kommer de gamle foto i mapper sammen de nyere billedmapper, så kan vi vise/se billeder på computer eller tv. Der skulle være nok til nogle mindeaftner med familie og venner i løbet af vinteren - vi glæder os allerede :))
 
Tænker om jeg skulle få lavet et album til hver af børnene - altså via nettet, der er mange gode tilbud rundt om på nettet på fotobøger. 
 

2 kommentarer:

Deborah sagde ...

Du prikker til min dårlige samvittighed. Jeg har også køb t en, som jeg slet ikke har prøvet endnu, men der er RIGELIGT at gå igang med :-) God fornøjelse!

Gitte S sagde ...

Tak Deborah - ja der er rigeligt og med digital kamera får man taget mange billeder af alt muligt ;) Håber du får taget hul på dine - det er så dejligt at kigge dem igennem :-)