torsdag, maj 31, 2012

brrrrr hvor jeg fryser

Nu havde man lige vænnet sig til varmen og så bliver det bare så koldt - øv altså.

Dagene bare går, Hamilton tager meget af min tid og så alt det andet der skal klares af daglige gøremål....... Tenna er i gang med afgangsprøverne og Nick i gang med sin HF eksamen. Så der er et rend ind og ud af huset hele tiden. Mange aftaler der skal gå op i en højere enhed, fest der skal planlægges - Nick og hans barndomskammerat skal holde studenterfest hjemme hos os........ og så er der lige Bent og jeg. Men vi kan jo se frem til en dejlig uge på Skanderborg festival til august.


Udenfor er der for koldt til jeg kan komme videre med mit malerarbejde - jeg fryser........
Tjørnen blomstre fuldt ud nu - jeg syntes bare det hele er gået så stærkt, men sådan er det nok når der er mange opgaver man godt vil nå her i foråret.


Syrenhækken har ellers været flot og spredt dens skønne duft ud i haven og på terrassen, men nu er den ved at afblomstre, sammen med rhododendronerne - så varer det ikke længe så skal jeg i gang med at "nippe" hoveder, så planterne kan bruge energi på at blive kraftigere.


Her på gården har vi kun de lyselilla syrener, plantet af mine svigerforældre for snart mange år siden. For en del år siden beskar vi dem, men jeg ville ikke have at det blev så langt nede. Det hjalp på buskene med sådan en foryngelseskur - det varer nok nogle år endnu inden det bliver nødvendigt igen.


Ingen kommentarer: