fredag, maj 11, 2012

Fredags gæst .....

I formiddag har jeg haft besøg af en god kollega :-) skønt med besøg og flere timers sludren. Det er skønt med lidt adspredelse i hverdagen og hygge uden forpligtigelser - på jobbet er der altid mange gøremål, der er ikke den samme tid til at sludre i en travl hverdag :-)

 Jeg fik en stor smuk orkide, som nu står og lyser op i stuen - dejlig tanke og lige en blomst for mig. Jeg har i flere år haft orkider og på en eller anden måde vil de gerne blomstre igen og igen her i huset. Min søster plejer at sig at de må være kunsigt - men nej de trives vist bare her. Ikke fordi jeg behandler dem specielt, de får vand når det er nødvendigt - andet er prøvet, men så går de ud :-)


Ellers byder dagen på lidt bedre vejr i dag - det er da heldigvis ikke heldagsregn igen ..... det var godt nok trist i går. Det var lige som om det ingen ende fik. Det var lidt vanskeligt med udendørsarbejdet, men pyt det kan gøre en anden dag.


I får lige et glimt at vores rhododendron som er ved at springe ud - inden længe kommer de andre planter også i blomst. Så bliver der et farveorgie med de store fine blomsterhoveder i rosa nuancer. Det største arbejde er når de afblomstre og skal nippes - det går der lige lidt tid med ;-)





Ingen kommentarer: