fredag, december 11, 2009

Granatæblesirup

Jeg har en veninde som altid er så betænksom. For nogle dage siden var vi på juletur, jeg fortalte om at jeg havde læst om Granatæblesirup og ville prøve at købe en flaske – det skal købes i indvandrebutikker. Men desværre fandt vi ingen.

Så i går tikkede en sms ind nu havde hun købt en flaske til mig, efter hun havde været hos kiropraktoreren. For overfor klinikken lå der en butik som forhandlede denne sirup.

For et stykke tid siden købte jeg Camilla Plums “Jul” og i denne er der flere opskrifter med granatæblesirup. Bogen er for øvrigt vældig inspirerende og det er helt sikkert at der er flere opskrifter som skal afprøves. I bogen er der beskrivelser af flere spændende ingredienser. Det gør bogen til andet end bare en kogebog.

263_frontpage_400x400Men lige nu skal jeg finde på noget hvor det indeholder siruppen. Så hvorfor ikke prøve med noget and, jeg ved godt vi nærmer os jul, men jeg tror jeg smutter forbi netto og køber andebryst i morgen.  Jeg har for øvrigt flere af Camilla Plums bøger, efter min mening forstår hun at anvende de gamle opskrifter/metoder  men med et tvist, der gør det nutidigt.

Ingen kommentarer: