torsdag, december 17, 2009

Kan vi rykke julen 1 uge

For jeg er ikke klar !

IMG_1763a Jeg har -

ikke købt julegaver endnu…..

næsten ingen julepynt fremme……

ikke fundet julehumøret frem……

osv.

Men kigger jeg ud af vinduet, så er det det mest vidunderlige julevejr. Med sne i rigelige mængder, træerne hænger med grenene af deres tunge vægt af sne. Lyset i juletræet anes gennem snepuderne der har lagt sig. Så mon ikke den rette stemning kommer.

Jeg har heldigvis fri fra fredag og frem til den 24. december.

I aften har jeg lavet kiksekage – det er mange år siden jeg sidst lavede en sådan. Men heldigvis havde jeg gemt opskriften.

kiksekage_bld  

Kiksekage

3 æg – 125 gr. kakao – 150 gr. flormelis – 250 gr. palmin – ca. 30 kiks (firkantede)

Æg, flormelis og kakao piskes sammen. Palminen smeltes ced svag varme og når den er let afkølet, piskes den sammen med kakaomassen.

I form foret med bagepapir lægges nu et lag kakaomasse skiftevis med et lag kiks – kakaomasse i bund og top.

Kagen sættes til afkøling i køleskab, hvorefter den er klar til servering.

Jeg bruger altid en rugbrødsform, men andet kan anvendes. Jeg har altid brugt denne opskrift – tror nok den stammer fra kiksepakkerne før i tiden. Min farmor brugte vist også denne opskrift.

Ingen kommentarer: