fredag, juni 22, 2012

Tørrepladsen på en fredag

Stille regn - men jeg kunne godt have brugt mere tørvejr............
Jeg kan jo ikke male i regnvejr, for det er udendørs - så øv altså.

 Så må det blive vasketøjet og huslige sysler som kommer til at fylde dagen. Vi skal også ned i telebtikken med Tennas nye telefon som ikke virker grrrrr............har det bare sådan at det skal virke. Håber det bare er chip-kortet, hun kan nemlig ikke få forbindelse til mobilnettet - resten virker fint.



De sidste dage har jeg malet hegnsbrædder og der er mange. Det er ikke det mest sjove arbejde, men flot bliver det. Ellers er jeg i gang med at male ved tørrepladsen - mens jeg venter på at vende og male brædder.

Det er en gammel overdækket terrasse fra svigerforældrenes tid, som vi hele tiden har brugt som tørreplads. Det er nemlig dejligt at kunne hænge tøjet ud selv om det regner -  den bruges fra det tidelige forår til langt hen på efteråret.

Nu er der ryddet op og de gamle eternitplader får en gang hvid maling - træværket skal med tiden males sort. Hvorfor alt det arbejde tænker nogen nok, men tørrepladsen ligge på gavlen af huset og lige ved vores terrasse. Så det må da godt se lidt pænt og ryddeligt ud :-))


Jeg har købt denne klemmekurv på en tur med veninden. I mange år har det ellers været en klemmepose som jeg en gang fandt i Netto, men den var efterhånden helt mør.

Bænken på foregående foto er Bents gamle, som jeg har inddraget som vaskebænk hi-hi ........ han var da heller ikke helt tilfreds. Den er blevet repareret nogle gange og malet hvid - NU er den min.

Ha´ en god fredag i regnvejret :) 

Ingen kommentarer: