fredag, maj 28, 2010

Akeleje

Da vi overtog gården for snart 9 år siden, var der næsten ingen akelejer. Men efterhånden er de flere steder, nogle er selvsåede og  andre igen er sået af frø som jeg gemmer.

AkelejeJeg har kun den ene farve akelejer, men mon ikke jeg skulle få fat i en mørk lilla eller…….. Jeg ved godt at man skal passe på for de spreder sig. Men så må jeg jo hive dem op som bliver for mange og forære væk.

AkelejeDet er da en sød blomst – så let og alligevel så fin. Denne plante har efterhånden stået samme sted nogle år og jeg nænner ikke at flytte den. Jeg syntes faktisk den er blevet meget høj i år.

Vores have skal nemlig ikke være alt for organiseret – den må gerne være lidt  “vild” at se på.


2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg syntes også godt om Akelejen, så hvis du får for mange frø er jeg den glade aftager og finder jeg nogle af de mørklilla skal du nok høre fra mig. :o)

Gitte S sagde ...

Lise du skal nok få nogle frø, når jeg får samlet nogle.