søndag, maj 09, 2010

Dyr sport

Ja nu skal hævekortet atter i brug.

Tenna begyndte at komme på stald Rosenkilde for 1 år siden sammen med en skole veninde og nu har hun en helpart på en pony, det vil sige at hun råder over hesten det meste af tiden, undtagen når den bruges til rideskoleundervisning.

Tenna på Sunshine

Hun får stor ros af alle – hun har på meget kort tid lært meget og er som født til at sidde på en hest. I dag har hun været til sit første springstævne og klarede sig flot, der var en roset (den allerførste) med hjem for fejlfri ridning. Vi har meldt Tenna ind i Hillerød sportsrideklub (årligt gebyr) for at hun kan stille til stævner. Nu skal hun også tage 3. og 4. ryttermærker (hvert mærke koster ca 400 kr plus 100 kr for at stille til prøve) for at kunne få rytterlices (koster omkring 400 kr årligt) så hun kan deltage ved distriktsstævner. Der er også bestilt teoribøger. Det koster også at stille op til stævnerne. Men det er lige som at tage kørekort, de lærer at omgåes og håndtere heste, samt forbedre deres egne teknik osv.

Jeg må sande at det er en meget dyr sport min datter har valgt, før gik hun til springgymnastik og fodbold hvilket ikke var forbundet med så store udgifter.

Jeg tænker at alt det drømmebilled som de unge piger har er et meget dyrt et……….og når man så tænker på hvordan det omtales og hvad der foregår rundt omkring.

Men det at se min datter vokse med opgaven at blive en dygtig rytterske……..ja så smelter mit moderhjerte og glemt er alt om et rødglødende hævekort.

Tenna og Sunshine

Nu fik jeg lige luftet min mening om ridesporten, så mon ikke alt er glemt i morgen. Sådan tænker Tenna sikkert……jeg syntes da også hun skal fortætte


1 kommentar:

Anonym sagde ...

Dejligt når det går ens børn godt! Også selv om det er dyrt!! :o)