onsdag, april 28, 2010

Morgentur i haven

Nu har jeg igen nogle fridag, skal først på job igen mandag eftermiddag. Så jeg skulle meget gerne nå rigtig meget.

Dejligt at det starter med smukt vejr, solens stråler varmer allerede da kl. var 9.30, så det kan næsten ikke blive bedre. Jeg smuttede lige ud en tur i nattøj og med kameraet. Vi har jo ingen naboer som kan undre sig over at jeg render rundt udenfor i den mundering ha-ha……..

                                krukker             krukker

Der er kommet blomster i nogle af krukkerne, men jeg er  langt fra færdig med at fylde krukker og baljer. Det kommer lige så stille og roligt, det skulle gerne være så det ikke kun er forårsblomsterne der fylder det hele.

Da jeg gik derude var der et gåsepar som stod og larmede på marken lige nedenfor haven. Man skal dog ikke bevæge sig meget rundt før de letter. Jeg skal altså snart have en linse til kameraet som kan zoome mere ind…. øv at jeg ikke kan fange dem lidt bedre med kameraet, men de ses midt i billedet.

gæs på flugt For hver dag der går bliver det mere og mere grønt. Man bliver bare så glad ved at det grønne sprøde, som breder sig alle vegne. hindbærbuskeHer er det min hindbær-buske. jeg plantede dem for 3 år siden, for jeg blev så irriteret over at skulle give 25 – 30 kr for en lille bakke med 250 g i butikkerne. Det har jeg aldrig fortrudt, det eneste de kræver er nedklipning af grenene som bar årets frugt, når sæsonen er slut. I dette bed er der 3 planter.

haveaffaldNeden for haven har vi placeret en gammel vogn, den har jeg fyldt 2 gange over de sidste 14 dage med haveaffald, som Bent så kører ned med på bålpladsen for at det kan blive brændt af en stille dag hvor det ikke blæser så voldsomt.

Nu vil jeg hive dynerne ud i det gode vejr og smide sengetøjet i vaskemaskinen. Sikke en fryd at skulle i seng i aften til velluftede og velduftene dyner og puder.

God dag til Jer alle derude i forårssolen.

Ingen kommentarer: