onsdag, juni 23, 2010

Bistader

Til morgen var jeg en tur ude og gik forbi bistaderne. Vi har noget jord til ejendommen som ligger brak (ikke dyrkes) her har Preben gennem flere år fået lov at have sine bistader.

Bierne var ikke så flittige her til morgen, men det skyldes at solen ikke er fremme endnu. Så derfor kunne jeg gå rundt mellem staderne uden bekymring. Der er flere stader end dem I ser på billedet, men jeg havde ikke lyst til med bare ben at gå ud mellem brændenælderne, så derfor får I kun dette.

Når solen kommer og varmer luften op, så bliver der voldsom aktivitet og der har jeg altså ikke lyst til at gå mellem staderne. Jeg blev forresten stukket i sidste uge, men det var fordi Bent lige havde været nede og slå græsset, så nogen skulle have skylden for uroen - Bent grinede bare, det var jo ikke ham det gik ud over.

Det er ellers sjældent at vi har mange bier i haven - det er som om at træerne afskærmer, for de flyver altid den anden vej. Nogle dage sidder der store mængder af bier uden på staderne, men ikke nu til morgen.


Ingen kommentarer: