mandag, juni 14, 2010

Mors kartoffelsalat

Nu jeg har fortalt om min kogebog (tidligere indlæg), tænkte jeg der må lægges en opskrift ud på bloggen. Denne er fra min mor og er helt tilbage fra 1990. Når vi skal have gæster om sommeren til grillmad er den ofte en del af menuen.
Prøv selv..........

Mors kartoffelsalat




Vildrisblanding - kogt efter anvisning og afkøles let
Kinakål - skyllet og strimlet
Salatløg - hakket groft
Champignoner - renset og hakket groft
Kartofler - afkølede kogte og skåret i tern
Agurk - små tern

Alt dette blandes i stor skål eller bowle.

Dressingen laves i en lille skål af:
Eddike, melis og olie - hvor meget afhænger af hvor våd man ønsker kartoffelsalaten. Men dette piskes sammen og smages til med salt og peber.
Til sidst hældes den mængde dressing man ønsker over kartoffelblandingen og det hele blandes.

Desværre har jeg ikke noget billed, så jeg lånte på nettet.

Ingen kommentarer: