mandag, juni 21, 2010

Endelig mandag

Jeg har fri i dag :-))
Det har været en lang week-end. Været på job fredag, lørdag og søndag blandet dag og aftenvagt. Vi har været på sygebesøg på Herlev Hospital, samt hjemme hos nogle venner. Middag lørdag aften incl. VM fodbold i Hundested med campingvennerne. Tenna har været til ryttermærkeprøve 4 og bestod, der har været stævne på rideskolen hele weekenden, hvor hun vandt stort. Nick har vi ikke set noget til, han har også haft travlt med job og venner.
Så I kan nok forstå jeg siger py-ha hvor er det dejligt med en rolig mandag.

Jeg var lige en tur forbi køkkenhaven her til morgen i det dejlige vejr.

Bent har lige luget, så det ser nogenlunde ud. Der var faktisk helt grønt men han fik klaret det på nogle aftener.
Bagerst i billedet kan man se kartoffelplanterne titte op af jorden. Vi glæder os meget til vi kan begynde at spise egne nyopgravede kartofler

Vi har i år valgt udover kartofler og lidt jordbær at have rødløg, almindelige løg, gulerødder, ærter og porrer. Ærterne spiste haren sidste år, så Bent har lavet lidt afskærmning for at vi selv kan få glæde af dem.
Ovre mellem rabarber og jordbær titter lupiner frem, de er selvsåede men jeg syntes de er ganske smukke. Bent mener jeg skal prøve at flytte dem, da de står midt i det hele.
Tror at jeg om lidt plukker et par stykker, sammen med andre markblomster. Skal nemlig på sygebesøg på Herlev Hospital i formiddag og jeg ved at modtageren bliver lykkelig for en buket af markens blomster.

Ingen kommentarer: