mandag, august 02, 2010

En dag på Egeskov

I vores ferie på Langeland, var vi en dag forbi Egeskov Slot på Fyn. Da vi var kommet om lørdagen og festivallen først rigtig startede onsdag, var der nogle dage som vi brugte på at se os lidt omkring.

Vi brugte fx hele mandagen på at se parken og alle udstillingerne.

Jeg må nok indrømme at det er godt der er sket en udvikling på telt-fronten ellers var vi blevet temmelig våde, med alt det regn vi fik den uge.
Vi havde nok ikke kunnet holdes os tørre ret længe med et sådan telt.

Det er vores telt i midten, vores telt-lejr bestod af disse tre telte.
Egeskov slot var der også mange andre spændende og sjove ting at se fx hvem kan ikke huske denne automat fra købmanden - selv min veninde (fra Færøerne) kunne huske den.

Jeg kan stadig huske at jeg fik penge så jeg kunne gå til købmanden for at trække cigaretter til min mor.

Og denne dukkelift havde jeg magen til - selv min veninde havde haft en. Der var mange ting blandt alt legetøjet, vi kunne genkende fra vi var små piger midt i 60´erne og frem.
Og Tenna skulle selvfølgelig lige hilse på hestene..........der kunne vi have hentet hende senere, hvis hun havde fået lov til at blive :-)) 


Ingen kommentarer: