onsdag, august 04, 2010

Lavendelkurv

For snart 8 år siden lavede jeg denne lavedelkurv i den gamle bøndring på gårdspladsen. Jeg havde nogle år hvor jeg flettede med alle mulige forskellige slags tråd.

 Lavendlerne i kurven klarer sig fint, men jeg har ikke rigtigt haft held med noget omkring kurven. Det skal helst være lavt så kurven kan ses.

Kurven er flettet af hegnstråd og et par omgange med bøde grene fra hængebirk indimellem.


"Hanken" på kurven er også af hegnstråd med knuder af ståltråd (derfor det rustne look)

Jeg tror (hvis jeg husker rigtigt) at jeg brugte en eftermiddag på at lave kurven.


Hvorfor står så den brøndring lige der - jo det er fordi underneden er der en dyb brønd på 6 meter (eller lige deromkring) hvor vi har en vandboring. Så der er en mening med placeringen.  

2 kommentarer:

Gry sagde ...

Så vakkert! : )

Gitte S sagde ...

Tak - min mand blev ikke så glad, da han opdagede jeg havde brugt af en ny rulle hegnstråd....:-))