tirsdag, marts 02, 2010

Forår

Nu er det forår – tror jeg. Da jeg var ude i haven i går for at fodre fuglene, så jeg de første vintergækker under syrenhækken………det har ikke været muligt før pga. sne.
            Vintergækker 2010                  Vintergækker 2010
Så nu varer det ikke længe, så er der et helt tæppe under vores syren-hæk fyldt med erantis og vintergækker. Svigermor har engang fortalt at vintergækkerne i vores have stammer fra hendes svigermor, så man kan vist sige at de er gået i arv – “svigerne” imellem.
fugle-ægDa jeg var ude og handle i går formiddagen, kom er lidt mere forår med hjem. Jeg kunne ikke stå for disse dejlige æg. Mums – håber det varer lidt før skålen løber tør eller det vil sige hvornår de andre i huset opdager hvad der gemmer sig i skålen.
Det sidste der kom i indkøbsvognen, var lidt forårs bebudere som kan stå rundt om i huset.
forårs-bebudereSå nu varer det ikke så længe………………………………..

Ingen kommentarer: