onsdag, marts 17, 2010

Opslagstavlen

Da vi renoverede vores køkken havde jeg en ide om at det skulle være slut med at hænge alle mulige ting og sager på køleskabslågen……hvem kender ikke det at lågen er overhængt med sedler, sjove magnet, opskrifter osv.
Bent var sat på opgaven med at finde en velegnet plade (helst stor) som jeg så skulle lave en tavle ud af.
opslagstavlen Han fandt en tynd krydsfiner plade som have været brugt, da vi fik leveret noget på en palle. den havde været brugt til at afstive med.
Pladen passede perfekt til væggen som vi havde udset til formålet. Det er en smal passage fra køkkenet ud i gangen til badeværelse, Nicks værelse og videre ud til garagen.
Først malede jeg pladen over 2 gange med magnetmaling og derefter fik den 3 lag sort tavlelak. Overfalden er ikke helt så glat som jeg kunne ønske det, men det går an.
Magneterne som man skal bruge skal være kraftige for ellers glider de ned af tavlen. Jeg var så heldig at finde 3 æsker magneter i kontorland på tilbud.
Opslagstavle Nu har jeg aldrig mere noget hængende på køleskabet. Og tavlen er så stor at vi kan have alverdens sedler osv. Der kan også tegnes med kridt på tavlen til stor fornøjelse for alle, tegningerne/skrift skifter med jævne mellemrum.
Som nogle nok vil bemærke går væggen skråt ud i rummet - men det fortæller jeg om en anden dag. For selvfølgelig er det helt bevidst at den er bygget på denne måde.

Ingen kommentarer: