torsdag, marts 25, 2010

Rene vinduer

Næsten da – jeg har haft besøg af vinduespudseren i dag. Der var vel nok også tiltrængt. Han kommer hver 6 uge og klarer alle vinduer udvendig, indvendig klarer jeg selv. Det er en dejlig luksus som jeg ikke vil undvære, selvom Bent mener noget andet, men det er jo heller ikke ham der pudser vinduer.

Temperaturen bare stiger og stiger. I udestuen viste termometret 32 grader……..da var kl. 14 – så kan jeg bedre forstå at der var et mylder af fluer derude.

Termometret i udestuenJeg havde heldigvis en kæmpe sprayfalske med flue(insekt)-gift. Så jeg for rundt med flasken mens jeg holdt vejret, så nu kan det få lov at virke og i morgen så kommer jeg med støvsugeren.

flue-lig

Det fluegift er effektivt – man kan se hvordan de efterhånden falder til jorden. Det er faktisk den eneste effektive måde har jeg fundet ud af. De gemmer sig alle vegne i sprækker og revner, selvom jeg støvsuger grundigt om efteråret – er dem som jeg ikke fangede i fuld vigør lige så snart varmen kommer.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Jeg kunne også godt tænke mig en vindues pudser. Måske skulle jeg se at gøre noget ved det. ;o)