søndag, marts 21, 2010

Søndags-sysler

Dejligt at vågne til en forårsmorgen, uden vækkeur…….vi skulle dog op så Tenna kunne nå i Skævinge kirke til kl. 9. Men det er jo ikke som i hverdagen, hvor vækkeuret larmer.
Efter kirke gik Tenna og Nick i gang med at bage pizza-snegle. Så er frokosten nem og jeg er sikker på der snart ingen er tilbage.
Pizza-snegle Jeg overlod køkkenet til  ungerne og gik i stalden.
Jeg havde nemlig tænkt at nu skulle svigermors gamle tørrestativ frem af gemmerne. Der er ikke noget bedre end når der er tørre i luften. Så det må vi se om der er i dag. Termometret viser 10 grader, så nu forsøger jeg.
gammelt tørrestativ Jeg fik stativet vasket af, nu er det kun med patina og gamle møre snore. Men i morgen vil jeg købe ny snor, det får lov at holde så længe.
Vaskemaskinen kører for fulde omdrejninger, men det er ikke meget der kan hænge på stativet. Jeg tænker at det bliver godt til det mindre eller til at lufttørre håndklæder.
tørrestativI dag skal jeg male skamlen som vi skal bruge når der er noget vi jeg ikke kan nå. Vi købte for lang tid siden en skammel i Ikea, nu er det blevet til flere og vi har også foræret nogle væk. Bent har fået en på værkstedet og en i laden, snedkeren som vi kender var begejstret for skamlen da vi gik og lavede køkken, fik også en osv.
Men jeg ville have en der var pæn, så derfor er jeg ved at male en skammel som ikke skal bruges når vi maler eller lignende. Den skal også kun bruges indendørs.
                          IMG_2433            IMG_2434
Håber I alle må få en lige så dejlig søndag som jeg.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ihh hvor er du altså energisk Gitte ;o) Det er ikke meget du har forandret dig. Thi Hi!!

Gitte S sagde ...

Tak Lise
Jeg syntes selv en gang imellem at gløde er lidt lille. Men når først jeg er i gang eller har besluttet noget, så går jeg til den.
Men jeg elsker også hygge...