tirsdag, marts 02, 2010

Lopperfabrikken

Har vist ikke fået fortalt at jeg for 14 dage siden var på "loppefabrikken". Jeg har aldrig tidligere været der, men det er ikke sidste gang jeg besøger stedet.
Loft-stage
Det var et gammelt hus, hvor alting stod stablet og dog arrangeret på fineste vis. Priserne var ok og jeg er sikker på man kan prutte lidt om prisen. Glæder mig allerede til min næste tur til "loppefabrikken", men jeg kom hjem med lidt forskelligt bla. denne loft-lysestage.
loft-stageMed mig hjem havde jeg også en karaffel – den var tænkt til en af mine  hjemmelavede likører. Lige nu er jeg i gang med en appelsin-likør.
karaffel                  


Appelsin-likør
Du skal bruge :
1 appelsin - gerne Navel
75 g rørsukker
2 spsk. kaffebønner
10 små nelliker
1 flaske vodka - 70 cl.
Hæld rørsukker, kaffebønner og nelliker i stort sylteglas.
Skræl appelsinen med en skrællekniv - hold vinklen lille, så du ikke får den hvide del med. Kom krællen i glasset med det øvrige.
Hæld vodkaen ud over. Sæt låg på krukken og opbevar den et mørkt og køligt sted. Et par måneder.
Si likøren gennem filter og hæld på karaffel.
Nyd den i et fint lille glas med en enkelt isterning, eller blandet med hvidvin som en forfriskende sommerdrik.








Ingen kommentarer: