søndag, januar 10, 2010

Lamper

Ja hvorfor nu den overskrift. Fordi jeg sad og kiggede på foto fra året 2009 og da jeg på et tidspunkt syntes jeg skulle “lege” med mit canon kamera var der kommet en masse lampe billeder af det.

Så her kommer en lille rundtur – mest bare for sjov.

IMG_1474    IMG_1644

Her er lysekronen som hænger over bordet i spisestuen. Den er købt for flere år siden på QXL for næsten ingen penge. Faktisk var det en rigtig god handel 345 kr og 2 flasker rødvin for at få den leveret til døren.

IMG_1646    IMG_1481

Lampen hænger i gangen mellem spisestuen og køkkenet. Den er købt på et loppemarked i Frederikssund, en dag hvor søster og jeg var på lopperundfart.

IMG_1647    IMG_1478

Lysekronen hænger i træskohuset, er købt på et garagesalg på Lollad, som vi tilfældigvis kom forbi. Stagen med spejl har jeg fået af min mor, hænger i samme rum.

IMG_1649   IMG_1650

Der er faktisk 2 lamper, de hænger i gangen ved badeværelset. Jeg har købt dem på nettet – jeg glemt vist at fortælle Bent hvad de kostede……….de giver et fantastisk lys og glasset gør at de stråler.

IMG_1641

Sådan nogle gamle lamper har vi flere af og de hænger hovedsageligt i stuen, hvor de spreder det hyggeligste lys. Dog syntes Nick at det er et dunkelt lys.

IMG_1653

Der hænger 2 over køkkenbordet, de blev i sin tid købt i Ilva til vores køkken i Industrivænget da vi havde renoveret det. Så de er ved at være mange år. Da vi købte dem var jeg ikke opmærksom om de var ok for de var pakket ind med både det ene og andet, da vi så kom hjem var den ene gået i stykker. Ilva mente at det var ikke deres ansvar. Vi måtte købe en ny, men siden da har jeg åbnet alt hvad der hedder æsker og lignende inden jeg forlader nogen forretninger.

Det var en lille lampe rundvisning – vi har selvfølgelig flere, men nu giddder I vel ikke se mere !

Rigtig god søndag.

2 kommentarer:

Skribenten sagde ...

Ej hvor er det bare flot, her har vi ikke rigtigt styr på det med lamperne endnu, så lidt inspiration er herligt :-)

Jo jo jeg gider godt se mere, helt sikkert

Venlig hilsen
Henriette

Gitte S sagde ...

Hej Henriette
Tak for din venlige hilsen - jeg har flere faktisk rigtig mange billeder. Men det kommer nok lidt indimellem.

Hilsen Gitte

p.s. har været inde og se din side - flot.