tirsdag, januar 26, 2010

Stegte sild En af Bents favoritter

Iskrystaller Det var så koldt til morgen at der var iskrystaller invendig på vinduerne i udestuen.

Jeg lavet stegte sild i eddike i formiddag. Bent holder meget af rugbrød med denne form for sild. Sildene var en foræring fra en god ven, de var renset og klar til at blive stegt. Så det kunne ikke være mere enkelt end at få smidt dem på panden.

Mel-blanding

Jeg syntes det er nemmere at komme mel, salt og peber i en pose. Derefter kommer jeg sildefiletterne i blandingen og ryster posen.

Derefter er det bare at komme dem på panden.

Edikke og becel

 

sild på panden

 

 

 

Samtidig med at sildene steget, laver jeg en eddikemarinade. Den består af eddike, sukker, salt og peber. Nogle koger eddiken lige op, men jeg rører den med piskeris til sukkeret er opløst.

Når silde-filetterne er kølet af lægges de lagvis i en skål, løg og eddikke kommes ved. Så skal de blot stå nogle dage så smager de dejligt.

Stegte sild                  Stegte sild

Ja - det er min måde at tilberede stegte sild på, andre har måske en anden.

Lige om lidt skal jeg gøre mig klar. Jeg skal på job kl. 15 til endnu en aftenvagt.

Ha´en fortsat god dag og aften.

Ingen kommentarer: