mandag, april 30, 2012

Hjemmebag

Jeg bager ikke så ofte og når det sker skal det helst ikke være noget som skal stå i mange timer, for det er altid en pludselig indskydelse :-) lige som i går. Vi skulle have salat med stimler af plankesteaks - en favorit her i huset.
Men da der skal være lidt mere tyngde - valgte jeg at bage et brød.

 Det var et lækkert bagværk - som varmt kan anbefales ...........passede fint til os 4, der var ingen rester. Dejen skulle kun hæve ½ time og så kom den i ovnen sammen med plankesteaken.
Der skulle bruges herbes de provance (kydderurt), men andet kunne sikkert fint bruges  - sikke en dejlig duft der spredte sig i huset.

Opskriften kan jeg ikke give jer, for så får jeg nok problemer med ophavsret eller lignende.
Så i stedet vil jeg hellere vise hvor jeg fik opskriften fra. Jeg kan varmt anbefale at købe bogen, der er mange skønne opskrifter og så gør det jo heller ikke noget at bogen er fyldt med smukke billeder.
Bogen er lige udkommet og er virkelig alle pengene værd :-)







Ingen kommentarer: